loading...
فروشگاه اینترنتی ایران مارکت | لذت خرید آسان
آریا بازدید : 409 پنجشنبه 12 اسفند 1389 نظرات (1)
نامه علی مطهری به آیت​الله آملی لاریجانی درباره هتاکی به فائزه هاشمی
 
سیاست > مجلس  - علی مطهری در نامه​اش به آیت​الله صادق آملی لاریجانی از هتاکی به دختر و نوه آیت​الله هاشمی انتقاد کرده و خواستار برخورد از سوی مراجع صالحه قضایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، متن کامل این نامه به قرار زیر است:

ریاست محترم قوه قضائیه

آیت الله صادق لاریجانی دامت برکاته   www.pixiran.rozblog.com

با اهداء سلام و آرزوی توفیق، حادثه هتاکی و دشنامهای ناموسی به خانم فائزه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی چیزی نیست که بتوان از کنار آن گذشت. به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام اگر مسلمان از غم این حادثه دق کند و بمیرد مورد ملامت نیست بلکه سزاوار است.

حادثه از این قرار است که در حالی که خانم فائزه هاشمی و پسر خواهرشان پس از تشییع جنازه یکی از اقوام نزدیک خود در شهر ری به سوی خودروی خود در حال حرکت بودند، چند تن از اراذل سیاسی بی بصیرت به وی نزدیک شده و دشنام​هایی به ایشان و پدر بزرگوارشان می​دهند که قابل ذکر نیست و بی تردید مصداق حد قذف یعنی هشتاد ضربه شلاق است.

گذشته از اینکه باید بررسی شود که چرا انقلاب اسلامی ما به این انحطاط کشیده شده است و بنده ریشه این پرده دری​ها را در مناظرات انتخاباتی می​دانم، با توجه به اینکه فیلم این حادثه منتشر شده و افراد هتاک شناسایی شده​اند، مستدعی است دستور اقدام عاجل در خصوص اجرای حکم در ملا عام پس از اثبات جرم در دادگاه صالح، صادر فرمایید.    www.pixiran.rozblog.com

اگر امروز کوتاهی شود، این پدیده شوم دامن همه را خواهد گرفت و این لکه ننگ بر دامان انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند. قبلا از حسن توجه جناب عالی سپاسگزارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری

آریا بازدید : 426 پنجشنبه 12 اسفند 1389 نظرات (2)
موسوی و کروبی در خانه خودشان هستند/ شایعات انتقال به زندان کذب است

موسوی و کروبی در خانه خودشان هستند/ شایعات انتقال به زندان کذب است

خبر آنلاین >جامعه > چهره‌ها  - داستان تهران در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر حصر خانگی و یا انتقال موسوی و کروبی به زندان حشمتیه گفت: تمامی این اظهارات دروغ بوده و آنها در خانه خود هستند.

 

به گزارش خبرنگار مهر:

عباس جعفری دولت‌آبادی روز چهارشنبه در حاشیه همایش دادستانهای کشور در جمع خبرنگاران در مورد حوادث روز گذشته تهران گفت: هر چند که از سوی برخی سایتهای معاند نظام مردم را برای حضور در خیابانها تشویق کرده بودند ولی با حضور پلیس اتفاق خاصی نیفتاد. البته پلیس بر حسب وظیفه باید این تجمعات را پراکنده کند و قطعا گروهی هم دستگیر می‌شوند.

 وی در پاسخ به این پرسش که در گذشته آمار دستگیرشدگان در اغتشاشات خیابانی از سوی مقامات قضائی و انتظامی اعلام می‌شد، چرا در حوادث 25 بهمن و اول اسفند این آمار اعلام نشده است، گفت: دستگاه انتظامی و قضائی تکلیفی برای ارایه آمار دستگیرشدگان ندارند ولی پلیس موظف است خبر دستگیری این افراد را به خانواده آنها اطلاع دهد که البته این کار انجام شده و میزان اعتراض خانواده‌ها کاهش یافته است.

جعفری دولت آبادی افزود: دردستگیری این افراد اصل بر گناهکار بودن آنها نیست و اگر ثابت شود که شخص نقشی در حوادث نداشته به سرعت آزاد می‌شود.

دادستان تهران تاکید کرد: حضور در راهپیمایی‌های غیرقانونی جرم بوده و پلیس این افراد را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

 جعفری دولت‌آبادی در مورد اظهارات برخی از رسانه‌های بیگانه در مورد آغاز بازجویی از موسوی و کروبی بعد از حصر خانگی آنها گفت: دروغگویی حد و حساب دارد و شایعات انتقال کروبی و موسوی به زندان کاملا کذب است. البته استفاده از واژه حصر خانگی صحیح نیست. آقایان موسوی و کروبی همراه با همسرانشان درخانه هستند حال اینکه شما مطرح کنید چراغ خانه‌ شان روشن است یا خاموش با خودشان است.

 دادستان تهران درمورد آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفت: بخشی ازپرونده معطل برخی از استعلامات است که مرجع پاسخگویی به استعلام هنوز پاسخ نداده که بعد از پاسخگویی اقدامات لازم انجام می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی درمورد انتشار برخی اخبار مبنی بر حضور نیروهای خودسر، لباس شخصی با چوب و چماق در خیابانها گفت: هیچ نیرویی غیر از نیروی انتظامی و سپاه حق حضور در بخشهای امنیتی تهران را ندارد که آنها نیز مجوز دارند.

آریا بازدید : 405 پنجشنبه 12 اسفند 1389 نظرات (0)
توزیع گوشت مرغ گرم با قیمت 2950 تومان

توزیع گوشت مرغ گرم با قیمت 2950 تومان

اقتصاد > بازرگانی  - رییس سازمان بازرگانی استان تهران گفت: براساس برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته سعی داریم تا در نمایشگاه‎های عرضه مستقیم کالا اقلام مصرفی مردم با قیمت و کیفیت مناسبی در اختیار آنها قرار گیرد. در همین راستا مرغ منجمد و گرم و تخم‎مرغ با قیمت‎های مصوب در این نمایشگاهها عرضه خواهد شد.


 عباس قبادی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در پارک ارم با بیان این مطلب که حدود 95 درصد از امور برگزاری نمایشگاه توسط خود اصناف انجام شده است گفت: سازمان بازرگانی تنها نظارت و موضوعات کلان برگزاری نمایشگاه‎ها را برعهده داشته است.

بر اساس گزارش شبکه بازرگانی وی تعداد غرف نمایشگاه ارم را 871 عدد اعلام کرد و گفت: تعداد غرف این نمایشگاه نسبت به سال گذشته در حدود 5 الی 10 درصد رشد داشته است.

رییس سازمان بازرگانی استان تهران از عرضه تخم‎مرغ در این نمایشگاه خبر داد و گفت: شروع بیماری حاد تنفسی در برخی از واحدهای مرغ تخم‎گذار موجب بروز مشکلاتی در زمینه تولید تخم مرغ در کشور شده است بر همین اساس مذاکراتی با انجمن مرغداران میهن صورت گرفت و این انجمن قبول کرده که هر کیلو تخم‎مرغ را با قیمت یک هزار و 950 تومان در نمایشگاه عرضه کند تا مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به عرضه مرغ در این نمایشگاه‎ها اظهار داشت: مرغ گرم با نرخ 2950 تومان و مرغ منجمد نیز با قیمت 2900 تومان عرضه می‎شود. ضمن اینکه هیچ محدودیتی در میزان عرضه این کالا وجود ندارد.

قبادی با بیان این مطلب که کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه نسبت به سنوات گذشته بهبود یافته است گفت: همچنین هیچگونه کالای خارجی در نمایشگاههای بهاره امسال عرضه نخواهد شد ضمن اینکه با عرضه کالاهای چینی نیز به شدت برخورد می‎شود.

وی تعداد نمایشگاه‎های بهاره امسال در سطح استان را 20 عدد عنوان کرد و ادامه داد: پوشاک، البسه، خشکبار، کیف و کفش، شیرینی، مرغ، گوشت قرمز، تخم‎مرغ و دیگر اقلام مصرفی ایلام پایانی سال از جمله کالاهای عرضه شده در این نمایشگاهها است.

رییس سازمان بازرگانی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: امسال در نمایشگاه‎های عرضه مستقیم کالا در عرضه مواد پروتئینی نسبت به سال‎های گذشته بسیار قوی‎تر عمل نموده‎ایم تا مردم بتوانند مایحتاج مصرفی خود را با قیمت‎های مناسب‎تری تهیه کنند.

آریا بازدید : 423 پنجشنبه 12 اسفند 1389 نظرات (0)
سازمان بازرسی کل کشور در پرونده های فساد مالی وارد می شود

سازمان بازرسی کل کشور در پرونده های فساد مالی وارد می شود

جامعه > قضایی  - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: «به دلیل وضعیت خاصی که متهمان پرونده‌های فساد مالی دارند و چون از امکانات زیادی استفاده می‌کنند و معمولاً انسان‌های باسواد و واردی نیز در مسائل حقوقی هستند؛ هنگامی که پرونده‌های آنان که به دادسرا می‌رود متفاوت از دیگر پرونده‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی امروز چهارشنبه 11 اسفند 1389 در گردهمایی سراسری دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما گفت: دادستان به عنوان مدعی العموم؛ تابلو و معرف دستگاه قضا است. وی افزود: «ابتدای و انتهای فعالیت قضایی در اختیار دادستان‌ها است. به همین دلیل ارزیابی از دستگاه قضا؛ معدلی است که توسط دادستان‌ها رقم می‌خورد و تصویر دستگاه قضا در افکار عمومی مبتنی بر تصویرسازی دادستان است.»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضایی قدرتمند مبتنی بر قانون و با توانایی کافی، در گرو ارائه تصویری است که دادستان‌ها از عملکرد خود به نمایش می‌گذارند. وی افزود:«نقش دادستان در ایجاد احساس امنیت و آرامش در جامعه؛ نقش بی بدیلی است و این اهمیت دادستان را در سیستم قضایی نشان می‌دهد.»

 احکام قاطع و جدی در خصوص پرونده‌های ارسالی سازمان بازرسی صادر شود

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با توضیح رابطه نظارت و عدالت و تقسیم آن به بعد پیشینی و پسینی و همچنین جدی خواندن این رابطه ؛ سه مشکل موجود در این حوزه را تشریح کرد و گفت: «در حوزه اجرایی مشکلی که داریم این است که برنامه‌های خوبی نوشته می‌شود؛ اما در مقام اجرا خوب عملیاتی نمی شود. در حوزه قضایی نیز بسیار کار می‌شود و حکم صادر می‌شود ولی در اجرای احکام با مشکل مواجهیم. مشکل سوم که در رابطه با کار ما در سازمان بازرسی کل کشور است این است که پس از بررسی و نتیجه گیری ما؛ باید احکام قاطع و جدی توسط دادگاه‌ها صادر شود. اگر دستگاه عدالت بخواهد کار خود را به صورت منطقی انجام دهد باید این داد و ستدها به صورت صحیح انجام گیرد.» رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: «ما وقتی بازرسی می‌کنیم؛ اگر این بازرسی منجر به صدور حکم شود؛ کار ما را تثبیت می‌کند و اثربخشی کار ما را بیشتر می‌کند.» وی ایجاد سلامت مالی و اداری را مهمترین کار و کار ویژه سازمان تحت امر خود ارزیابی کرد و با اذعان به پیچیدگی‌های خاصی که پرونده‌های فساد مالی نسبت به دیگر پرونده‌ها دارد افزود: «به دلیل وضعیت خاصی که متهمان پرونده‌های فساد مالی دارند و چون از امکانات زیادی استفاده می‌کنند و معمولاً انسان‌های باسواد و واردی نیز در مسائل حقوقی هستند؛ هنگامی که پرونده‌های آنان که به دادسرا می‌رود متفاوت از دیگر پرونده‌ها می‌شود.» وی اظهار داشت در اینگونه پرونده‌ها که سازمان بازرسی کل کشور ورود پیدا می‌کند نباید توسط دادسرا و دادگاه به عنوان شاکی شناخته شود؛ بلکه به مثابه شریک مدعی العموم باید تلقی شود گفت: «پرونده‌های ما با نگاه حقوقی و قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تا یک قاضی درباره پرونده اظهار نظر نکندٰ، پرونده به دادسرا ارسال نمی شود. در نتیجه انتظار داریم پرونده‌های ارسالی این سازمان با توجه به این روند، مورد بررسی قرار گیرد و حکم مقتضی صادر شود.»

پرونده بیمه ایران از پرونده‌های بسیار پیچیده سازمان بازرسی کل کشور بود

  رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ذکر یک نمونه از پرونده‌های فساد مالی که سازمان متبوع اش به آن رسیدگی کرده است گفت: «در پرونده بیمه ایران که اخیرا مطرح شده است؛ چنان پیچیدگی و فرآیند تو در تو وجود داشت که اگر به صورت دقیق اسناد و پرونده‌های آن بررسی نمی شد امروز همه آقایانی که به محکمه احضار شده اند به حاشا متوسل می‌شدند. چه اینکه این آقایان از انواع و اقسام روابط ناسالم؛ جعل؛ پرونده سازی؛ ساختن کشته؛ مجروح و تصادف جعلی و سندسازی در یک شبکه گسترده استفاده کردند. اما با بررسی‌های دقیقی که در سازمان بازرسی انجام گرفته است؛ امروزه دیگر تمام زوایای این پرونده روشن شده است و آقایان نمی توانند شانه خالی کنند.»

 دادستان مظهر اقتدار حاکمیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تفکیک مفهوم قدرت و اقتدار و تعریف آنها؛ مظهر قدرت قانونی و مشروع و اقتدار را شخص دادستان دانست و گفت: «ما مدعی هستیم که قانون ما مبتنی بر حق است که این حق نیز در موازین دینی اسلام نهفته است و به همین دلیل کارکرد دادستان در تشخیص این حق و مطابقت دادن با مصادیق، بسیار کلیدی است. بدون تردید نقش دادستان و دادسرا در شکل دهی به روند احقاق حق نقشی اساسی است. اگر اتقان و استحکام در این روند مورد تاکید باشد؛ چشم انداز اجرای عدالت بسیار روشن خواهد بود.»

دادستان فضای واقع بینی، قانون مداری و اصرار بر قانون را با هیچ چیز عوض نکند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با برشماری سه گونه حق مرتبط با کار دادستان‌ها گفت: «ما یک حق عامه داریم که در ادبیات جدید به آن حقوق شهروندی می‌گویند. یک حق عمومی هم داریم که ناظر به جامعه به‌ ما هو کل است و در نهایت، حق حاکمیت و مدیریت اجتماعی نیز داریم که ناظر به حق حکومت است. آن چه مهم است؛ این است که بتوان اولویت احقاق این حق‌ها را تشخیص داد. گاهی اوقات می‌بینیم تزاحم و تعارض بین این حقوق اتفاق می‌افتد که باید آگاهانه نسبت به تقدم و تاخر این سه حق در مواقع مختلف تصمیم گیری و اقدام کرد.» وی با اذعان به این نکته که امروز نقش مهم دادستان‌ها غیر قابل انکار است؛ از آنها خواست که تحت تاثیر جو سازی و فضاسازی تبلیغاتی قرار نگیرند و به هیچ عنوان حق حاکمیتی را فراموش نکننند و در ادامه خطاب به دادستان‌ها افزود: «فضای واقع بینی و قانون مداری و همچنین اصرار بر قانون را با هیچ چیز عوض نکنید؛ چرا که شما تابلو و معرف قدرت مشروع و اقتدار هستید.»

آریا بازدید : 406 پنجشنبه 12 اسفند 1389 نظرات (0)
آماده باش کامل نیروی انتظامی در چهارشنبه سوری
جامعه > قضایی  -  معاون اجتماعی ناجا :علاوه بر کسانی که با استفاده از وسایل خطرزا نظم و امنیت جامعه را به هم زده و مخل آسایش عمومی می‌شوند، فروشندگان نیز باید به فکر عواقب کار خود باشند.

فهیمه حسن‌میری: چهارشنبه آخر سال برای ما ایرانی‌ها با سایر چهارشنبه‌ها تفاوت دارد و با وجود همه دغدغه‌ها و کارهای روزهای پایان سال، کمتر کسی است که یادش نباشد داریم به روزهای "چهارشنبه‌سوری" نزدیک می‌شویم. مراسم چهارشنبه سوری اما در طول سالها، تغییرات زیادی کرده و تغییر شکل داده است؛ انواع رسم و رسوم سنتی و آیین و مراسم این روز جای خود را به استفاده از انواع ترقه‌ها و فشفشه‌ها و مواد محترقه داده است و شاید از همین رو است که علاوه بر عده‌ای که روی خرافی بودن چهارشنبه‌سوری و تاکید می‌کنند و بعضی که مصداق تهاجم فرهنگی بودن مراسم این روز را دلیل مخالفت خود میدانند، روزبه‌روز مخالفان دیگری نیز برای چهارشنبه سوری پیدا می‌‌شود که به سلب آسایش و امنیت شهروندان و خطراتی که متوجه اقشار مختلف می‌شود اشاره می‌کنند.

در راستای کاهش خطرات این روز، هر ساله اقداماتی نیز صورت می‌گیرد. امسال نیز در آستانه نزدیک شدن به چهارشنبه‌ی پایان سال، معاون اجتماعی ناجا از آماده‌باش کامل ناجا خبر داده است.

 سردار بهمن کارگر با بیان این که چهارشنبه آخر سال هر سال بهتر از سال گذشته برگزار می‌شود، به متخلفان هشدار داده و اظهار داشته است که متخلفان و مجرمانی که در چهارشنبه آخر سال بازداشت شوند، تا پایان تعطیلات نوروز آزاد نخواهند شد.

 وی با اعلام آمادگی کامل نیروی انتظامی در مراسم چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: پلیس با شادی مردم مخالف نیست، بلکه موضوع مربوط به خطراتی است که در چهارشنبه آخرسال مردم را تهدید می‌کند که در این رابطه توصیه می‌کنیم مردم از مواد محترقه استاندارد استفاده کنند.

اما علاوه بر کسانی که با استفاده از وسایل خطرزا نظم و امنیت جامعه را به هم زده و مخل آسایش عمومی می‌شوند، فروشندگان نیز باید به فکر عواقب کار خود باشند.

جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیزبا هشدار به فروشندگان مواد مخدر و در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات دستگاه قضا در مورد فروشندگان مواد محترقه در چهارشنبه سوری گفت: در این مورد ستاد جرایم خاص تشکیل جلسه داده و بحثهای خوبی در آن شده است که قرار شد اصل بر پیشگیری باشد و پلیس در این زمینه اقدام خواهد کرد.

 دولت آبادی همچنین گفت: خریداران و فروشندگان مواد محترقه باید بدانند بر اساس ماده 618 قانون مجازاتهای اسلامی این کار مزاحمت تلقی شده و جرم محسوب می‌شود.

نکته‌ای که در این میان به نظر می‌رسد این است که اینگونه هشدارها و اخطارها سال‌هاست که تکرار می‌شود و سوال اینجاست که چرا حتی با وجود اجرای چنین قوانینی، باز هم هر سال شاهد تکرار این روند هستیم. این که در مناسبات و تعطیلات رسمی و غیررسمی کشور ما جای روزهایی برای جشن و شادی بسیار کم است شکی نیست و با این اوصاف معلوم نیست تکلیف انرژی و هیجان جوانانی که فرصت مناسبی برای تخلیه هیجانات خود ندارند چه می‌شود. از این رو شاید بتوان دلیل این همه استقبال از هیجانات کاذب و ایجاد شادی‌های تصنعی را در کمبود فضای مناسب برای شادی دانست و در کنار هشدارهای لازم، به فکر برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد موقعیت‌هایی بود برای تخلیه هیجان و شادی جوانان و نوجوانان بود تا شاید سال‌های بعد کمتر شاهد آسیب‌های ناشی از حوادث پرخطر چهارشنبه‌سوری و موقعیت‌هایی نظیر آن باشیم.

تعداد صفحات : 85

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 422
  • کل نظرات : 82
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 69
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 206
  • باردید دیروز : 149
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 355
  • بازدید ماه : 355
  • بازدید سال : 30,683
  • بازدید کلی : 317,417
  • کدهای اختصاصی